آموزش ایونت های گیم میکر استودیو
(game maker studio)
توضیح ایونت ها :
Create : یعنی وقتی این آبجکت تولید (Create) بشه یه اکشنی انجام بشه.
Destroy : یعنی وقتی این آبجکت نابود (Destroy) بشه یه اکشنی انجام بشه.
Alarm : برای استفاده از زمان (مرتبط با اکشن Set Alarm تو لیب main2).
Step : به سه بخش تقسیم می شود.
1-Step : برای اینکه بخواهید کاری به طور مداوم انجام بشه.
2-Begin Step : اکشنی که تو این ایونت باشه قبل از بقیه ی اکشن ها عمل می کنه.
3-End Step : اکشنی که تو این ایونت باشه بعد از بقیه ی اکشن ها عمل می کنه.
Collision : یعنی وقتی این آبجکت به آبجکتی برخورد کنه یه اکشنی انجام بشه.
Keyboard : با انتخاب یه کلید (برای انتخاب کلید روی ایونت Keyboard کلیک
کنید و یه گزینه رو انتخاب کنید.) و زدن اون کلیک یه اکشنی انجام بشه.
Mouse : برای استفاده از موس و joystick (برای انتخاب کلید مثل انتخاب کلید به Keyboard بورد عمل کنید).
Other : برای استفاده از یه سری ایونت دیگه (با کلیک بر روی ایونت Other
می تونید یه سری ایونت دیگه رو ببینید
Outside room : یعنی وقتی آبجکت از روم خارج شد یه اکشنی عمل کنه.
Intersect boundary : یعنی وقتی آبجکت به خط مرز روم می رسه (یه قسمتی از آبجکت بیرون روم باشه) یه اکشنی عمل کنه.
Views : به دو قسمت تقسیم میشه :
1-Outside view : یعنی وقتی این آبجکت از دوربین رفت بیرون یه اکشنی عمل کنه.
2-Boundary view : یعنی وقتی این آبجکت میاد تو دوربین یه اکشنی عمل کنه.
Game start : یعنی وقتی بازی شروع میشه (در شروع بازی) یه اکشنی عمل کنه.
Game end : یعنی در آخر بازی یه اکشنی عمل کنه.
Room start : یعنی وقتی رومی که توش این آبجکت هست شروع میشه یه اکشنی عمل کنه (در شروع روم).
Room end : یعنی وقتی رومی که توش این آبجکت هست تموم میشه یه اکشنی عمل کنه (در آخر روم).
No more lives : یعنی وقتی تعداد جون ها (Lives) تموم شد یه اکشنی عمل کنه.
No more health : یعنی وقتی سلامتی (Health) تموم شد یه اکشنی عمل کنه.
Animation end : یعنی وقتی انیمیشن (Animation) آبجکت تموم شد یه اکشنی عمل کنه.
End of path : یعنی وقتی این آبجکت به پایان path رسید یه اکشنی عمل کنه.
Close button : یعنی وقتی که شما دکمه ی خروج رو می زنید یه اکشنی عمل کنه.
User defined : یعنی وقتی که شما آبجکت رو تعریف کردید یه اکشنی عمل کنه.

Draw : برای کشیدن و نوشتن (معمولاً بعضی از اکشن های لیب draw رو تو این ایونت می ذارن).
Key Press : یعنی وقتی شما دکمه ای از کی بورد رو نگه دارید یه اکشنی عمل کنه.
Key Release : یعنی وقتی شما دکمه ای از کی بورد رو رها کنید یه اکشنی عمل کنه.
Asynchronous : این ایونت شامل زیر مجموعه هایی برای استفاده در موارد اتصال به
اینترنت و موارد مشابه است.
سلام . عالی بود مطالب واقعا ممنونم از زحماتیکه کشیدید . دنبال همچین چیزی بودم . فقط اینکه میشه لطف کنید برای اکشن ها هم همچین توضیحاتی بزارید . ممنون میشم